Ljubljana - regen - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Johan Stie - WaarBenJij.nu Ljubljana - regen - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Johan Stie - WaarBenJij.nu

Ljubljana - regen

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

12 September 2017 | Slovenië, Ljubljana

Kort verslag want regenachtige stadstoer.
Omdat het een gepland iets was zijn we toch naar Ljubljana getrokken, zo een 110 km meer binnenlands, ondanks de slechte weersvooruitzichten. Na 25 km kregen we de eerste plensbuien en dat is nooit meer opgehouden.
In een stad rondlopen, in gespreide slagorde, ik zag winkelen nu niet echt zitten, waar iedereen elkaar de ogen tracht uit te steken met hun paraplu's is nu niet echt mijn geliefkoosde bezigheid.
De dames zullen dat anders zien maar die zijn één of andere galerij ingedoken en er, geloof ik, niet meer uitgekomen. Ikzelf heb dan maar het oostelijke, of westelijk, kwartier een paar keer verkend, mooie stad met zeer veel boekenwinkels en zeer veel restaurants, die omwille van het slechte weer gouden zaken deden.
Boeken in alle talen maar toch het meest in Sloveens dus dat was iets moelijker om gepassioneerd te geraken door één of ander kleinood. Omdat ik alleen rondliep sloot ik me aan bij een eenkleurig paraplu dragend groepje door gidsen voorafgegaan. Dat lukt vrij aardig en zo kon ik wat van de stadswetenwaardigheden oppikken. Tot het wat minder regende en het een groep vrouwen bleek te zijn uit één of andere Aziatische regio, mijn Europese kop en "Mannelijk Gender"(fier het te zijn, trouwens) stak wat af en ik moest met een onschuldig gezicht, hoe ben ik hier in verzeild, afdruipen, letterlijk, want het begon weer te gieten.

De Drakenbrug werd door Lise en Loes gezien en goedgekeurd, een paraplu en een nieuwe jas gekocht terwijl ik zoek was naar beschutting in een Hardrockzaak, LP's bij de vleet, ik voelde me even weer 18 en op bezoek bij de platenzaak in Groot-Bijgaarden, waar ik met de fiets naar toe ging.

Deze stad is wel mooi en onder een zonnetje is het hier fijn vertoeven, de regen maakte dat wel heel wat minder. Dus ik neem een "rain check" en geef Ljubljana een 8/10 voor historische sfeer een 7/10 voor resto mogelijkheden en een 5/10 voor natte gezelligheid.

Na een drietal uurtjes opnieuw de wagen in en naar het hospitaal, ons Selene ziet er goed uit en staat ons op te wachten aan de deur van de kamer. Vervelend hoor, hier rondlopen is de kern van haar betoog. We leven met haar mee, ellende troef, vakantie in een ziekenhuis. Arm Leentje.

Nadien toch een redelijk goede vleesschotel gegeten bij de Grill, waarbij we dachten aan de cracottes van Selene, smakelijk !
Niet echt moe zijnde, speelden we nog een spelletje Kathedraal waarbij ons Loes onder één hoedje speelde met mijn dochter en ons Lise dus ook dit spelletje won.

LIise : 2 - Loes : O - Johan : 0.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slovenië, Ljubljana

10 dagen Slovenië

Met Loes, Selene, Lise op een autotrip

Recente Reisverslagen:

15 September 2017

Kidnapping?

13 September 2017

Déjà vu

12 September 2017

Ljubljana - regen

11 September 2017

Regenwoud - beren - Jezus

10 September 2017

Natte hond...
Johan

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 29461

Voorgaande reizen:

02 September 2017 - 18 September 2017

10 dagen Slovenië

03 Mei 2015 - 03 Mei 2015

Kroatie

18 Januari 2014 - 25 Januari 2014

Minder Vande Lanotte - Meer Lanzarote

16 Oktober 2012 - 16 November 2012

Zuid-Afrika ->Orania -> Namibië

Landen bezocht: