De sandalen problematiek - Reisverslag uit Kleinfontein, Zuid-Afrika van Johan Stie - WaarBenJij.nu De sandalen problematiek - Reisverslag uit Kleinfontein, Zuid-Afrika van Johan Stie - WaarBenJij.nu

De sandalen problematiek

Door: Johan Stie

Blijf op de hoogte en volg Johan

17 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kleinfontein

Een tochtje in kleinfontein naar de dichtsbijzijnde winkel op de plaas is op zich geen "specialeken" maar dat was zonder de sandalen van Geert gerekend.

Deze bleken na een 100 meter te desintegreren en lieten een spoor van rubber achter op de baan. Even dacht ik dat mijn schoenen ook gingen smelten door het weinige asfalt doch het bleek enkel bij onze kameraad voor te komen. Op 5 minuten liep die al "panikerend" (voor de vrienden) te foeteren op zijn zombiesandalen voeten. Een infectie ? een virus ? Straks kwamen zijn benen aan de beurt ?

Neen dus,
Na 1/2 dag piekeren vonden we het probleem , kuisen met bleekwater op sandalen is niet aan te raden.

Kortom, hij moest blootvoets terug, wat hij stocijns deed bij het verorberen van "biltong" ( gedroogd vlees, gezouten en verdomd lekker).

PS: hij heeft nu spiksplinternieuwe sandalen :-)

Tags: sandalen