Naar Kang via Trans Kalahari highway - Reisverslag uit Gaberones Camp, Botswana van Johan Stie - WaarBenJij.nu Naar Kang via Trans Kalahari highway - Reisverslag uit Gaberones Camp, Botswana van Johan Stie - WaarBenJij.nu

Naar Kang via Trans Kalahari highway

Door: jstie

Blijf op de hoogte en volg Johan

10 November 2012 | Botswana, Gaberones Camp

Vanuit Windhoek naar Kang was het eerste stuk van de grote trek. We gingen vroeg vertrekken maar het lot beschikte er anders over.
Het wisselen van onze N$ in Poula leek makkelijk maar de schaarsheid van deze valuta in namibie en de onervarenheid van de juffrouw deed ons meer dan een uur verliezen. Dus toch al te laat , na 11 uur, dan nog even onze stamkroeg bezocht voor een laatste Windhoek in Windhoek, smaakt beter.
Aan de grens bleken we twee dagen te lang in namibie gebleven te hebben,voor ons twee weken te kort maar enfin. Op de vraag " why sir ? " moesten we het antwoord schuldig blijven. Komt er op neer dat als je 10 dagen wil blijven je 30 dagen moet laten registeren, then you will have no problem! We zaten bijna in den tronk :)

Tegen 13 uur de " finest highway to southern Afrika" op, snel optrekken naar 120 , 140, 160..dan een waarschuwingsbord met een koe ! koe ?? Neen ezel..steenezel, en nog een ! Zweet. Vloek.
Maar dat bleek nog maar het begin te zijn van een ganse dierentuin, koeien, geiten, paarden ( tot daartoe is toch 1 pk), 1 hond, alles moest die dag de "highway" op maar wel zijdelings, averechts, slapend, knabbelend, huppelend maar zeker nooit in de juiste richting !

Bandensporen en dode dieren, karkassen van bovenstaande specimen bewezen dat het volgende bord " most dangerous place" voor accidentjes zijn nut absoluut niet bewees.

Geert, onze DJ ( we kochten 8 cds Afrikaanse
muziek) en copiloot maakte het verschil tussen rijden of rauwe steak van de voorruit vegen.
Tegen het donker, we moesten 700 km afjakkeren op 5 uur kwamen we toe in Cang. Afgemat.

6600 km op de teller en overtuigd dat "De La Rey" het beste nummer aller tijden is sliepen we ineen piepklein kamertje en omdat ik de jongste ben mocht ik op de grond slapen,waarbij bleek dat mijn slaapzak te warm is voor 30 graden -:)

• 13 November 2012 - 21:27

Marnix:

dus als ge dan moet kiezen tussen
    1)hier mooi pil 120 te rijden tussen de vrachtwagens die nog nooit van verkeersregels hebben gehoord.
    Of
    2)Daar aan een snelheid naar keuze met al dan niet bbq vlees op u voorruit.
    Wat kiest ge dan? Het feit dat ge dan extra vlees hebt voor diene avond moet wel buiten beschouwing blijven:-)

groetjes

• 14 November 2012 - 10:07

Johan Stie:

@marnix : idd : ge zijt dan ook mijn zoon :-)