Terug in windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Johan Stie - WaarBenJij.nu Terug in windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Johan Stie - WaarBenJij.nu

Terug in windhoek

Door: jstie

Blijf op de hoogte en volg Johan

09 November 2012 | Namibië, Windhoek

Na een verblijf van twee dagen in White lady lodge zijn we vertrokken in de richting van de grens. eerst nog wel een van de betere sterrenavonden meegemaakt, voor de liefhebbers een must. Ik ken er niets van doch vond dat baaie mooi.
Een aanval van een vleermuis afgeslagen en een dodelijke spin door de Guy laten afmaken waren de enige zaken die onze nachtrust hebben onderbroken. Ik had geluk dat ik toevqallig net het muskietennet had gebruikt. Alle spinnen zijn dodelijk ..
---
Een stop in Windhoek was noodzakelijk:D
Nu we zijn gisteren tegen 16 uur toegekomen, een beetje sneller dan gedacht.Soms blijken zandpaden echt wel goed, 60 km afgesneden. Bandenspanning stond begot op 3 ipv 2.3, als je het zelf niet controleert. Morgen verhogen naar 2.4 want dan nemen we definitief afscheid van namibie en gaan we over de grens naar Botswana, via teerpad (hopen we , want geen recente kaart). Hopelijk niet te veel rompslomp, want ze kennen er hier iets van. Teller nu op 5700, daar doen we er morgen zo een 700 bij. We moeten op tijd in Kahn toekomen of het zal toch de tent opzetten worden. Probleem, schijnt tussen de leeuwen te zijn. Eerst de kalahari woestijn door , om dan een spelleken verstoppertje te spelen met die beesten..pff zwaar. Ik zie er wat op tegen, de kilometers beginnen door te wegen. Maar goed , vandaag nog een dagje rust.

We hadden gisteren een golden retriever te gast. Heeft ons vergezeld met onze wandeling in de brandberg woestijn. Het was 37 graden, zo een beest hoort hier dus echt niet thuis ! Bleek eigendom van een van de bedienden.

Morgen tegen 10 vertrekken we, geen idee of ik nog iets zal kunnen schrijven, dan zal het kleinfontein worden, woensdag avond.
Indien wel zullen het woestijnbeelden worden.

Gisteren een stapje in het nachtleven gezet, mijn tekst zal niet hoog scoren hier op deze dagboek stek, maar de andere twee signeurs vertikken het om zelf iets te schrijven!
------
Nu op zoek naar een CD met wat afrikaanse muziek, we kregen er eentje cadeu bij het begin van onze reis doch daar staat maar een liedje op ..en dat kunnen we nu wel van buiten.
------
Misschien gaan we straks een film in Afrikaans gaan zien - om in de mood te blijven ..
-------
Daarstraks skype getest en Loes kunnen bereiken :-), de connectie was beter dan de skype Dilbeek - Gent met onze Marnix, het kan verkeren.
Waarom ze op mijn toestel-telefoon maar 1 camera hebben gezet is me een raadsel, enfin ze heeft kunnen zien dat we propere gasten zijn, het was of ik die haar zag of zij mij, aangezien de vermoeidheidstekenen van onze uitstap van gisteren nog zichtbaar waren verkoos ik het eerste ;-)
----
video toegevoegd - geen idee dewelke :-)

  • 10 November 2012 - 02:48

    Marnix:

    Hej vake...

    Ik denk dat ge deze vakantie meer km doet met de wagen dan dat je doet hier in binnenland op een half jaar.... Goed dat ze je daar een beetje nen deftige wagen hebben gegeven....
    Een bandenspanning van 3 is idd wel wa veel... Goed dat er nx is voor gevallen.
    Aja, ik wil veel landschapsfotos v uwwoeqtijn hè...
    Zie ma da je daar nt verdorst als het zo warm is.


    Groetjes
    Marnix

  • 10 November 2012 - 02:48

    Marnix:

    Hej vake...

    Ik denk dat ge deze vakantie meer km doet met de wagen dan dat je doet hier in binnenland op een half jaar.... Goed dat ze je daar een beetje nen deftige wagen hebben gegeven....
    Een bandenspanning van 3 is idd wel wa veel... Goed dat er nx is voor gevallen.
    Aja, ik wil veel landschapsfotos v uwwoeqtijn hè...
    Zie ma da je daar nt verdorst als het zo warm is.


    Groetjes
    Marnix

  • 10 November 2012 - 08:02

    Johan Stie:

    Komt in orde :D.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 29646

Voorgaande reizen:

02 September 2017 - 18 September 2017

10 dagen Slovenië

03 Mei 2015 - 03 Mei 2015

Kroatie

18 Januari 2014 - 25 Januari 2014

Minder Vande Lanotte - Meer Lanzarote

16 Oktober 2012 - 16 November 2012

Zuid-Afrika ->Orania -> Namibië

Landen bezocht: