Op de valreep : HSP - Reisverslag uit Zadar, Kroatië van Johan Stie - WaarBenJij.nu Op de valreep : HSP - Reisverslag uit Zadar, Kroatië van Johan Stie - WaarBenJij.nu

Op de valreep : HSP

Blijf op de hoogte en volg Johan

10 Mei 2015 | Kroatië, Zadar

Op de valreep ontdekte ik dat we antwoord hadden.gekregen op een mail naar de lokale afdeling van de HSP. Een nationalistische partij.

Hun coördinaten stonden op een sticker, dus goedkoper propaganda bestaat niet.

Wij , nils en ik, nog snel ons weer wat aangekleed en om 21 uur nog naar Zadar.
Ik had geschreven ,on het Engels, dat we voor de herken baarheid een polo zouden aanhebben met vlag van Kroatië op.
Die mannen maar zoeken achter een polo Volkswagen.

Beide mannen waren oud veteranen van de recentste oorlog. Een van hen was nog commandant geweest van een eenheid met verschillende vrijwilligers uit Europa.

Boeiende verhalen van deze mensen, die aangenaam verrast waren door onze kennis en interesse voor hun strijd.
We zullen.trachten om deze contact verder uit te bouwen en zeker het contact te behouden.

Een van hen kende Flandria en had et zelf ergens familie wonen.

Een mooi einde van onze vakantie.