De laatste kilometertjes - Reisverslag uit Izola, Slovenië van Johan Stie - WaarBenJij.nu De laatste kilometertjes - Reisverslag uit Izola, Slovenië van Johan Stie - WaarBenJij.nu

De laatste kilometertjes

Door: Lise Stie

Blijf op de hoogte en volg Johan

04 September 2017 | Slovenië, Izola

De dag begon met de wekker van moeke. 8u30 tijd om op te staan.
Dus tijd voor het ontbijt. Na het zoeken van de borden, ging alles goed. Selene had eindelijk hare warme chocomelk en vake zijn yoghurt met fruit.
Na het ontbijt gingen we vertrekken. Het was klokslag 10u en we waren weer vertrokken naar ons huisje. Deze rit is snel voorbij gevlogen. In tegenstelling tot gisteren is niemand in slaap gevallen. De kilometers telden af en we zagen alsmaar meer en meer bergen ( en werken). Na drie uur non-stop rijden was het tijd voor een tussenstop.
We wisten dat deze stop de laatste ging zijn dus we waren enthousiast de weg op gereden. Nu was moeke de bestuurder en haar rij-skills werden serieus op de proef gesteld. De baan werd door de werken alsmaar smaller en de mensen reden als maar gekker.
Na de autostrade was het tijd om de berg te berijden aan 40km/uur. En dit vonden sommige nog snel ( kuch kuch moeke dus ;)). Uiteindelijk waren we aangekomen na de lange baan en we werden al direct warm verwelkomt door de huisbaas. Selene en ik hebben na het uitkiezen van de kamers meteen besloten om in het zwembad te springen (ookal was het helemaal niet zo warm, maar we wouden dat toch wel op de eerste dag gedaan hebben :)). Moeke en vake gingen dan wat verder op onderzoek in het huis. Na het zwemmen hadden we één probleempje,..
We hadden geen internet dus zijn vake en Selene op zoek gegaan achter de router. Want geen internet betekend geen eten bestellen, of toch geen menu zien van een pizzeria dus hebben we wat gegokt wat er op de kaart zou staan,...
Uiteindelijk is de router gevonden en het eten aangekomen.
Ik had een calzoné besteld maar uiteindelijk was het een kanelone (dus een soort van lasegne). Dat komt er van als we geen internet hebben ;/
Uiteindelijk was het eten lekker maar de wijn wat minder. Hier is een wijnkelder en we mogen alles gebruiken,maar het bleek al snel dat het hier niet zo denderend was,... de cava was ook niet zo goed maar uiteindelijk hadden we wel iets om mee te klinken ;)
Na het eten is het tijd voor een gezelschap spel en daar hebben we de dag dan ook mee afgesloten :)